NOT FAIR 2017 / Marcin Dudek

21 — 24.09.2017

„Marcin Dudek przygotowując swoją kinetyczną rzeźbę użył ogrodzenia stadionowego, co kilka minut aktywowanego ukrytym mechanizmem. Jak mówi: Zainspirowała mnie w tym rola ogrodzenia jako baterii negatywnej energii, blokada przed eskalacją, ale również forma przejścia ze stanu pełnej agresji w kierunku wyczerpania. Ogrodzenie reprezentuje tu instytucje, a kibicowska agresja wymierzona jest w aparat państwa, którego częścią jest właśnie krata. Szarpane przez kibiców pręty w pracy Dudka ożywają po czasie, oddając skumulowaną wcześniej energię, wchodząc w epileptyczne drgania.”

Źródło: Marta Lisok, Rzeźba jako pojemnik na dźwięki, w: Przesilenia, katalog wystawy, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Katowice 2017

NOT FAIR
21 — 24.09.2017
www.notfair.pl

Pałac Kultury i Nauki,
Warszawa, PL

Tagi: